Forum Rzeźbiarzy Forum Rzeźbiarzy
RZEŹBA w DREWNIE
Dla tych co rzeźbią i kochają piękno
Kochasz sztukę?Zapraszamy

FAQFAQ  Tutaj MieszkamTutaj Mieszkam  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Poprzedni temat :: Następny temat
Toczenie
Autor Wiadomość
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 08-03-2017, 11:23    Toczenie

Patrząc przyszłosciowo co może być, troche zbyt do przodu ale trzeba być realistą ale nie chcąc odchodzić od drewna postanowiłem poduczyć sie w troche miej wysiłkowym hobby. Toczenie. Od zawsze bardzo mi się to podobało i stało się.. Na uchwycie tokarskim do wiertarki Celmy wytoczyłem pierwszą rzecz :D 20 cm Jabłoń.

 
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 09-03-2017, 7:18    

Szymek. Pierwszy krok w toczeniu drewna zrobiony.
Życzę wielu kolejnych.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 07-07-2017, 8:58    


A tutaj pierwszy wytoczony pobijak :D
 
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 09-07-2017, 6:05    

Plany tokarskie realizujesz konsekwentnie. Dłuta już są, to i będzie tokarka.
Pobijak profesjonalny. Napisz, z jakiego drewna.
Pokaż też dłuta tokarskie i uchwyt do wiertarki.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 09-07-2017, 7:48    

Chyba to Lipa ale jakas stara. Dosć twarda a zaznacze ze nie wiem jak dobrze trzymac dłuto tokarskie i musze uważac bo nie powiem ale jest strach :-D Jak zrobie fotki to wstawie. Pobijak fajny. Do "lekkiej" pracy. Moze jak sie kiedys naucze toczyć to chcialbym połączyc tokarsto i rzeźbiarstwo ze sobą.
 
 
 
Zypulka 
aktywny forumowicz


Imię: Michał
Nazwisko: Michał
Dołączył: 17 Lip 2014

Skąd: Czechowice- Dziedzice
Wysłany: 10-07-2017, 4:01    

Mi to bardziej wygląda na jesion (Tak z 99%). Jak pachniały wióry, "kwaśno" czy "słodko" ? :D
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 10-07-2017, 8:07    

Pewnie tak :D Niestety bardzo kiepsko się znam na drzewach:) wydaje mi się słodko ha h
 
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 11-07-2017, 8:21    



troche ciezko mi idzie nauka z tymi dłutami Narex, najgorzej z tzw wrzecionem.
 
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 12-07-2017, 6:31    

Taki uchwyt tokarski do wiertarki, to jak mała tokarka, do tego dłuta firmowe.
Można na niej nabywać pierwszych doświadczeń w toczeniu drewna.
Pobijak możesz zaliczyć do pierwszego sukcesu, bo wygląda bardzo dobrze.
Michał ma rację, patrząc na zdjęcie wygląda mi też na jesion. To twarde drewno.
Powodzenia.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 12-07-2017, 7:30    

Taki sobie obrałem cel. Pomału i do przodu. Rzeźbić coś tam umiem i też nie miałem nauczyciela oprócz internetu i forum:) może w tym roku uzbieram na porządną tokarkę bo na tej wiertarce troszkę strach ale zawsze coś będę umiał więcej :D
 
 
 
Grzegorz Tyrała 
aktywny forumowicz


Imię: Grzegorz
Nazwisko: Tyrała
Dołączył: 07 Lip 2010

Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 12-07-2017, 8:22    

Miałem kiedyś dwie tokarki, obie samoróbki ale całkiem niezłe, obie do 100 cm/dł toczenia, jedna średnicy do 20cm a druga do 50cm... zostawiłem sobie tę z szerszym toczeniem a tę drugą dwa lata temu dałem koledze (też rzeźbiarzowi), który wcale jej nie używa...
Szkoda że wtedy tu nie trafiłeś :-P
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 13-07-2017, 7:25    

Mam na o k u tokarke holzmann d 460 f. Pomalutku i się uda. taka z 50 cm średnicy toczenia to bym przytulił ha h
 
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 23-08-2017, 9:52    

Troszkę zapuściłem się w rzeźbie, ale mam już tokarkę i komplet dłut. Jak coś wytoczę ładnego to się pochwale. Mam nadzieje ze mnie nie wywalicie z forum haha. Mam pytanie oczywiście bo wy koledzy jesteście skarbnicą wiedzy. Jak zabarwic pastę woskową robioną? może bejca w proszku? Wiem Ze Lucjan miał pastę woskową kolorową kiedy chyba starwax?
 
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 23-08-2017, 7:43    

Moja pasta brązowa zabarwiała bardzo delikatnie.
A nie można wcześniej dać bejcę a później bezbarwną pastę?
Możesz też poeksperymentować, sprawdzić na małej ilości jak rozprowadza się w niej bejca w proszku.
Czekamy na efekty twojego toczenia.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 24-08-2017, 2:04    

Własnie myślę o wosku z terpentyna i trochę bejcy w proszku.
 
 
 
DarekLeo 
aktywny forumowicz

Imię: Dariusz
Nazwisko: Lewandowski
Dołączył: 15 Lip 2017
Skąd: Kielcza
Wysłany: 24-08-2017, 2:42    

brawo ja jestem na etapie budowy własnoręcznie wykonanej tokarkarki myślę że do miesiąca czasu ją opanuje i też coś tam zacznę już toczyć. brawo
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 24-08-2017, 4:53    

To bardzo uważaj :D Ja chyba z ponad pół roku się kształciłem na internecie, żeby coś opanować. Bezpieczeństwo najważniejsze.
Miałem pokazać efekty.

 
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 25-08-2017, 5:14    

Szymek. Piękny początek, takie dwa cacuszka z przykrywkami.
Tu też jest mnóstwo możliwości. Można przyozdabiać je jeszcze rzeźbiarsko.
Z wielką przyjemnością będę obserwował twoje prace i postępy w tym temacie.
Powodzenia.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 25-08-2017, 6:35    

Tez chce to połączyć ale w tym temacie muszę się poczuć pewniej. Efekty przyjdą same:) marzy mi się duża misa na której powierzchni mógłbym coś wyrzeźbić, lecz nie mam na razie tak dużego klocka więc ćwiczę na małych.
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 25-08-2017, 9:38    

Witam
Bardzo ladnie wygladaja brawo .
I super zdjecia brawo
Jak dlugo ci zajmuje zrobienie czegos takiego ?
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 25-08-2017, 2:10    

Parę godzin sama praca ale wcześniej trzeba dobrać drewno dosuszyć itd itp.
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 26-08-2017, 11:02    

Taka tokarka zaoszczedza duzo czasu , pomysl sobie ze mialbys to rzezbic recznie :o
Widze tu dobry pomysl na zarobienie paru groszy , takie rzeczy w roznych formach dobrze by sie sprzedawaly.
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 26-08-2017, 12:31    

Nie robię tego dla kasy tylko dla hobby. Poza tym rękodzieło się kiepsko sprzedaje. To ma być zabawa oderwanie się od rzeczywistości. Od zarabiania mam prace.
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 26-08-2017, 2:54    

Mozna i tak, w kazdym razie nie ma lepszej rzeczy w zyciu jak miec pasje i jeszcze na niej zarabiac.
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 26-08-2017, 9:07    

Pare razy sie zdarzyło ze cos sprzedałem jak ktos cos chciał. Zainwestowałem pieniądze w sprzet. Ale na tym nie zarobisz. Ludzie wolą chińszczyzne.
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 27-08-2017, 12:56    

No wlasnie , niestety tasmowa tandeta zalala rynek i powoli brakuje juz miejsca dla prawdziwych tworcow. Z drugiej strony ludzie moze i by chcieli kupic cos lepszego ale nie maja pieniedzy albo im szkoda. W kazdym razie tak jak my robimy to dla przyjemnosci a pieniadze w tym przypadku akurat malo sie licza. Gorzej z ludzmi ktorzy mieli taki pomysl na zycie , pewnie wielu sie rozczarowalo.
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 29-08-2017, 8:30    

Jak ktoś miał taki pomysł na życie to hmmm... Gratuluje optymizmu. Ja to robię dlatego, że nikt mi nie odbierze tego uczucia które czułem przez cały dzień gdy wytoczyłem coś po raz pierwszy 8-)
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 29-08-2017, 1:46    

I o to wlasnie chodzi :-D
Nic dodac, nic ujac ;-)
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 31-08-2017, 10:35    


Misa z Grabu 20 cm. Woskowana i przypalana.
 
 
 
Grzegorz Tyrała 
aktywny forumowicz


Imię: Grzegorz
Nazwisko: Tyrała
Dołączył: 07 Lip 2010

Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 31-08-2017, 9:30    

ok ok ok
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 01-09-2017, 7:15    

Taka misa, to już poważna sprawa, tokarski sukces.
Bardzo mi się podoba, widać piękno drewna.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 01-09-2017, 1:14    

Mysle natoczyć pare mis itd na zime a wtedy bede rzeźbił je :)
 
 
 
DarekLeo 
aktywny forumowicz

Imię: Dariusz
Nazwisko: Lewandowski
Dołączył: 15 Lip 2017
Skąd: Kielcza
Wysłany: 01-09-2017, 8:40    

brawo Szymon naprawdę klasa brawo
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 24-09-2017, 11:30    

Witam Szymku. Pokaż, co nowego powstało w twojej pracowni.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 25-09-2017, 12:12    

A prosze. Zakochałem się w małych szkatułkach. Tutaj połczenie drewna wierzby (dół) i czereśni (góra).
wymiary 8x8 i głębokosc 2 cm.

Nawoskowane woskiem pszczelim. Wypolerowane.
 
 
 
DarekLeo 
aktywny forumowicz

Imię: Dariusz
Nazwisko: Lewandowski
Dołączył: 15 Lip 2017
Skąd: Kielcza
Wysłany: 25-09-2017, 9:10    

No Szymon mistrzostwo. brawo brawo brawo
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 26-09-2017, 10:35    

ELEGANCKO brawo
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 26-09-2017, 4:41    

E tam brawo ... Mam duzo jasnego drewna i probowałem zabarwic je jakos.... bejca wodna odpada. Jak drewno pociąga wode to efekt polerki niknie całkowice.... hmmm wosk kolorowy? jakieś pomysły?
 
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 26-09-2017, 6:28    

Wcale się nie dziwię, twoje szkatułki są tak piękne, że można się w nich zakochać.
Bardzo dobrze, że próbujesz w różnych gatunkach drewna.
Zobaczymy które drewno daje najlepszy efekt.
Czy toczyłeś już we włoskim orzechu?
Jego drewno bywa jasne a nieraz ma takie ciemnobrązowe przebarwienia.
Może być ciekawe.
Moje woski kolorowe ze sklepu nie dają dużej zmiany koloru, może wielokrotne nanoszenie dałoby lepszy efekt. Nie wiem.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 26-09-2017, 7:49    

W sumie najbardziej potrzebuje czarny kolor. Moze pomieszam wosk z sadzą angielską ktorej używam w pracy. Nie mam Lucjanie innych rodzajów drewna. Jesion Lipa Czereśnia i Grab. Tyle :D
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 27-09-2017, 1:29    

Mozesz sprobowac z pasta do butow a idzie to tak:
Wosk-Pasta do butow-Olej tekowy
Ale odrazu mowie nigdy tego osobiscie nie robilem,jedynie widzialem.
Trzeba by bylo wyprobowac na jakims kawalku drewna.
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 29-09-2017, 8:11    

Musze spróbować. A tutaj kolejna. Wielkość taka sama. Jesion.
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 29-09-2017, 9:46    

Widze ze sie rozkrecasz, no ta to jest mistrzostwo swiata brawo
Podoba mi sie to wieczko super wyszlo.
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 29-09-2017, 10:43    

Jak sam widzisz trzeba to urozmaicić kolorem. Czekam kolego aż Ty co pokarzesz u siebie w pracowni.
 
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 29-09-2017, 12:50    

Szkatułka w formie kielicha, wieczko bardziej skomplikowane.
W toczeniu jest bardzo wiele możliwości kształtowania takiej szkatułki.
Jesion ma piękne jasne drewno, to ciemniejsze to sęk albo przebarwienie, ma swój urok.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 29-09-2017, 4:28    

Sęk :-D
 
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 31-10-2017, 5:22    

Uwaga konkurs!!!!! Co to za grzyb????
 
 
 
BrodatyMariano 
aktywny forumowicz


Imię: Mariusz
Nazwisko: Statkiewicz
Dołączył: 08 Sie 2017
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 31-10-2017, 6:59    

Borowik :shock: ???????
Albo jakies psiory, :-D
Jakbys pomalowal bylo by latwiej brawo
A tak poza konkursem ladny grzybek brawo
_________________
Zyj tak zeby ludzie po Twojej smierci sie nudzili :)
 
 
Lucjan 



Imię: Lucjan
Nazwisko: Paczos
Dołączył: 02 Gru 2011

Skąd: Puławy
Wysłany: 31-10-2017, 7:53    

Toczenie wydobywa urok drewna, jakie piękne desenie.
Pozostawiony bez malowania też będzie ok.
Ciekawy jestem, jakie to drewno.
Ale jeżeli pomalujesz na czerwono i dasz jeszcze białe plamki, nikt go nie ruszy.
 
 
fantomas86 
aktywny forumowicz


Imię: Szymon
Nazwisko: Macura
Dołączył: 13 Mar 2012

Skąd: Blisko Wadowic
Wysłany: 31-10-2017, 9:35    

Jesion. Jak go wytoczyłem to był jaśniutki. Potem zostawiłem do pod strzechą aby wysechł. Po miesiącu patrze a tu takie piękne "lata" widać :-D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Chronicles v 0.2 modified by Nasado S.Kwasniak 2007 Done by Rzezbiarz
Wszystkie prawa zastrzeżone